De oprichters geven in een interview met accountant.nl vier redenen waarom er op 6 september 2004 een nieuwe studievereniging opgericht is: Accountancy & Controlling-studenten missen een dergelijke vereniging, bij een op zichzelf staande opleiding hoort een eigen vereniging, de vereniging kan helpen bij het verbeteren van het imago van het vakgebied en de integratie tussen studenten wordt bevorderd. De daar bijbehorende doelen, terug te vinden in het met lettertype Comic Sans opgedrukte eerste jaarverslag, betreffen: het creëren van interesse in de vereniging, het scheppen van een sfeer van laagdrempeligheid en het creëren van een stabiele vereniging.

Nu, bijna 15 jaar later, is er een hoop veranderd. Zo is bijvoorbeeld de naam veranderd van Pro Memorie naar PM en zijn de activiteiten, de leden en de betrokken partijen flink in aantallen toegenomen. Uiteraard is ook zo snel mogelijk het lettertype in de jaarverslagen aangepast. Nu wij in de aanloop naar het derde lustrum de balans opmaken, kunnen we niet anders dan concluderen dat PM de kinderjaren langzaam maar zeker achter zich laat en uitgroeit tot een stabiele vereniging. Dat heeft ze in de eerste plaats te danken aan alle leden die sinds de oprichting een bijdrage hebben geleverd, of het nou is via actief lidmaatschap of via deelname aan de activiteiten. Zónder jullie was het niet gelukt en dat willen we mét jullie vieren!

Van 16 tot en met 20 september vindt het derde lustrum plaats en waar we met eerdere lustra het brons en zilver binnenhaalden, willen we dit jaar het goud pakken! Ons advies aan jullie: zet de lustrumweek in de agenda!

Extra informatie gala:

• Tickets voor het gala zijn inclusief busvervoer van/naar Nienoord
  • Hotelovernachting bij Hotel de Doelen kan worden geregeld indien je niet woonachtig bent in Groningen (niet bij ticketprijs inbegrepen)