Intro weekend PM

De afgelopen weken is het bestuur druk bezig geweest alle plekken van de commissies te vullen. Om die periode af te sluiten en een begin te maken met het nieuwe studiejaar vond van vrijdag 29 september tot en met zondag 1 oktober het introductieweekend in Schoonloo plaats voor alle actieve leden van PM.

Vrijdag aan het eind van de middag verzamelde iedereen zich bij het Centraal Station in Groningen. Om de drukte voor het openbaar vervoer te verlichten werd de groep gesplitst in twee groepen die werden verdeeld over bus en trein. Complimenten voor Yvette die één minuut voordat de trein wegreed de trein nog in wist te springen. Daardoor kon gelukkig wel iedereen zijn of haar PM trui al aan dit weekend. Aangekomen bij de boerderij werden de leden warm ontvangen en al snel stond iedereen met elkaar kennis te maken. In de avond had de activiteitencommissie de eerste activiteit klaargezet: levend ganzenbord. De winnaar was de groep die de beste tijd neer had gezet met de minste stappen. De rest van de avond had een vrij programma waarbij activiteiten werden gedaan zoals ping pong en tafelvoetbal, onder het genot van een drankje.

Omdat de meesten van ons tot in de late uurtjes genoten hadden van de muziek, van elkaar en van het eten en drinken had de commissie de ochtend vrijgehouden. Dat is een goede keuze geweest want voor 12.00 was er weinig leven te bekennen. Buiten was het helaas een trieste aangelegenheid, de hele dag heeft het geregend. Gelukkig was er een overkapping naast de boerderij met picknicktafels eronder, zodat de leden zich alsnog buiten konden vermaken. In de middag vond de tweede activiteit plaats: de zeskamp, bestaande uit o.a. ren je rot, kratjesrace en Pro Memory. Het team met de meeste punten was de winnaar. Daarna is iedereen in beeld gebracht op de PM-groepsfoto, waarop ook de nieuwe vlag mocht schitteren.

In de avond werden tafels en stoelen aan de kant geschoven voor de derde en laatste activiteit: jongens tegen de meisjes, gebaseerd op het bekende rtl-4 programma. Door middel van vier speelrondes waarin vragen moesten worden beantwoord, moest worden opgedrukt, ballonnen werden vertrapt, etc. werd bepaald wie er ‘de beste’ zijn. De jongens mochten er verrassend genoeg met de titel vandoor gaan; wie had gedacht dat zij zoveel typische vrouwendingetjes wisten? Na het spel keerde de vrede snel weer en verliep de avond evenals die van gisteren.

Zondagochtend werd iedereen wat eerder gewekt waarna met de grote schoonmaak is begonnen. Rond de middag zijn de meesten met de bus weer op huis aan gegaan zodat iedereen kon uitrusten van dit mooie weekend.

Het doel van dit weekend was om elkaar, je commissie en het bestuur beter te leren kennen. Dat doel is ongetwijfeld bereikt, activiteitencommissie bedankt!