← Terug

Op reis naar Boedapest met de Deloitte Audit Business Course!

Mijn naam is Thomas Herbrink, ik ben 21 jaar en ik was dit jaar een van de deelnemers van de Audit Business Course van Deloitte. Ik zit momenteel in de master Accountancy en naar aanleiding van de Business Course ga ik mijn masterscriptie schrijven bij Deloitte in Groningen. Een aantal van jullie zal mij kennen omdat ik ook actief ben bij PM, ik heb namelijk de rol van penningmeester in de Congres commissie dit jaar.

Het eerste contact met Deloitte had ik in het derde jaar van mijn bachelor, tijdens de Inhousedagen van, toen nog, Pro Memorie. Het gevoel wat ik overhield aan deze ontmoeting was zodanig positief waardoor ik me in september 2017 heb aangemeld voor de Business Course van Deloitte.

Na mijn aanmelding en het met goed gevolg maken van het assessment stond begin oktober de selectiedag op het programma. Er werd geluncht, geborreld, er werd een case gemaakt en er vond een gesprek plaats met de recruiter en de partner. De reis terug naar Groningen werd een stuk verdraagzamer omdat ik in de trein gebeld werd door de partner. Ik mocht mee naar Boedapest!

Op 14 november om half 8 ’s ochtends op Schiphol was het zover, de reis naar Boedapest ging van start. Op het vliegveld werden in alle vroegte de eerste grapjes al gemaakt en na een ontbijt en 2 uurtjes vliegen kwamen we aan in Hongarije. De eerste dag begon met een soft skills workshop in een van de meest luxe hotels van Boedapest waar wij 3 nachten sliepen. De avond stond in het teken van gezelligheid. Na deze avond trok ik de conclusie dat het naast een leerzame week, ook wel eens een hele leuke week kon gaan worden.

Dag 2 begon vroeg met een presentatie bij de klant in Boedapest en een bezoek aan het kantoor van Deloitte in Boedapest. Hier hebben wij een case behandeld. In deze cases werd de theorie die we krijgen op de universiteit eindelijk praktischer ingevuld, wat ik erg waardevol vond. De middag stond in het teken van het ontdekken van de stad waarna er vrije tijd was om de spa in ons hotel te bezoeken. ’s Avonds stond er weer een heerlijk diner en een borrel op ons te wachten.

De laatste dag alweer, met een case die in het teken stond van de eindejaarscontrole. Na een lunch op een boot op de Donau gingen we alweer aan de slag met het laatste gedeelte van onze case. Afsluitend van de Business Course was er een diner, een borrel en een stapavond in de club tot in de vroege ochtenduurtjes. Na een hele korte nacht keerden we op vrijdag huiswaarts.

Al met al heb ik de Business Course ervaren als een geweldige week waarin ik door de vele informele activiteiten de mensen die bij Deloitte werken op een hele andere manier heb leren kennen. Daarnaast leer je, beter dan op de universiteit, hoe ons beroep eruit ziet in de praktijk en bleek het voor mij de manier om zeker te zijn dat ik bij Deloitte pas en er in de toekomst wil gaan werken.

Benieuwd wat PM voor jou kan betekenen? Word lid!