ALW naar Ameland

Het weekend van 11, 12 en 13 mei stond voor de actieve leden van Studievereniging PM  in het teken van het Actieve Leden Weekend, beter bekend als ALW. De actieve leden, een groep van ongeveer 45 personen, reisden af naar groepsaccommodatie Molenhof in Nes op het mooie Ameland!

De groep verzamelde zich op vrijdag om 17.15 uur op het centraal station van Groningen. Vanaf hier begon de reis met de trein naar Leeuwarden om vervolgens over te stappen op de bus naar Holwerd. De PM’ers lieten vervolgens het vaste land achter zich en vertrokken met de boot naar Ameland, waar zij na wat vertraging van de bus en de boot rond 22.00 uur bij Molenhof aankwamen. De Activiteitencommissie had een pubquiz voorbereid, waarbij de kennis van de actieve leden werd getest in verschillende rondes. Er kwamen vragen voorbij in onder andere de categorieën sport, PM en Tel Sell producten. Na de pubquiz vertrok de groep naar Discotheek De Lichtboei, waar iedereen zich tot in de late uurtjes vermaakte.

Na te hebben geslapen op de enige echte PM kussensloop, brak al snel de zaterdag aan. ‘s Ochtends kon iedereen rustig aan doen en werden er lekkere broodjes ei en pantosti’s gebakken. Naarmate de ochtend vorderde, vulde het terras bij de groepsaccommodatie zich steeds verder, want met het lekkere weer was het hier goed vertoeven. Rond 14.00 uur was het tijd om Nes te verkennen middels het Cluedo spel. De PM’ers dienden namelijk een moord op te lossen. Mogelijke verdachten, allen bekende mensen voor de actieve leden, waren verspreid door Nes en omgeving. Door het doen van crazy 88 opdrachten, konden aanwijzingen verzameld worden waarmee de moord uiteindelijk opgelost kon worden. Nadat iedereen zich weer had verzameld na de activiteit, was het tijd voor de ‘’doop’’ van het kandidaatsbestuur in het watertje bij de groepsaccommodatie.

Na een leuke middag in een lekker zonnetje was het tijd voor de BBQ. Met z’n allen verdeeld over picknickbanken werd er heerlijk gegeten van de broodjes, het vlees en de pastasalade. Rond 20.00 was het tijd voor een optreden van de 3T’s: het Tukkers on Tour Trio, die bestond uit Yvette (zang), Mick L. (elektrische gitaar) en Mick V. (cajon). Hierdoor werd de toon voor de rest van de avond al goed gezet, het kon niet anders dan gezellig worden.

Hierna was het tijd voor het avondactiviteit, namelijk Alles mag op Zaterdag. De groep werd gesplitst in twee subgroepen, waarbij verschillende spellen gespeeld moesten worden. Er werden bijvoorbeeld dingen getekend op het bord, waarbij de groep moest raden wat het was of dat er aan de hand van het gemaakte geluid geraden moest worden wat er bedoeld werd. Het meest lachwekkende was het spel met de koptelefoons, waarbij de afgevaardigden van de groep luide muziek op hadden staan en naar elkaar woorden moesten schreeuwen die geraden dienden te worden. De avond werd afgesloten met drankjes en dansjes  in de Swinging Mill, die dichtbij de groepsaccommodatie te vinden was.

De volgende ochtend kon er niet uitgeslapen worden, aangezien het alweer bijna tijd was om terug te keren naar Groningen. Iedereen had corveedienst, waardoor de accommodatie met zijn allen schoongemaakt werd en dus netjes achter werd gelaten. De terugreis begon rond een uurtje of 12.00, waardoor iedereen nog even lekker kon bijkomen op de boot, in de bus en in de trein. Uiteindelijk was iedereen uiterlijk 17.00 uur weer terug in Groningen.

De Redactie heeft genoten van het ALW en wil de Activiteitencommissie dan ook heel erg bedanken voor het hele weekend inclusief de geslaagde activiteiten! We hopen iedereen dit studiejaar nog te zien op het door de Activiteitencommissie georganiseerde Eindfeest op donderdag 31 mei met het thema ‘2004’.

Weten wat PM voor jou kan betekenen?