Actief lid zijn bij PM!

De sollicitaties voor de commissies van PM voor het jaar 2018/2019 zijn geopend! Een commissie doen binnen PM geeft je de mogelijkheid en de verantwoordelijkheid een mooi, groot evenement neer te zetten, (in)formele activiteiten te organiseren of om artikelen te publiceren! Ben jij geïnteresseerd in het werken in groepsverband, jezelf te ontwikkelen, toffe activiteiten mee te maken en een netwerk op te bouwen dat bestaat uit studenten en bedrijven? Solliciteer dan nu! Om je te helpen bij je keuze volgen hieronder korte omschrijvingen van de verschillende commissies.

Activiteiten commissie

Wil jij aankomend studiejaar actief worden binnen een van de commissies van studievereniging PM en lijkt het jou leuk om verschillende evenementen te organiseren, dan is de Activiteiten commissie misschien wel iets voor jou! De Activiteiten commissie organiseert diverse informele evenementen door het jaar heen. Zo organiseren wij onder andere het Introductieweekend in september en het Actieve Ledenweekend in mei. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor verscheidene borrels aan het eind van elk blok. Zie jij jezelf al met een leuke groep studiegenoten toffe activiteiten neerzetten voor PM, kijk dan niet verder en solliciteer voor de Activiteiten commissie.

Congres commissie

Met de Congres commissie organiseer je dé activiteit voor Accountancy en Controlling studenten in Groningen. Met z’n zessen probeer je het Congres ieder jaar weer naar een hoger niveau te tillen, waarbij iedereen zijn/haar eigen rol heeft. Het is de uitgelezen mogelijkheid om op een fijne manier een hele mooie formele activiteit te organiseren met de BIG4, kleinere accountantskantoren én ook controlling partijen. Dus, lijkt het je leuk om een formele activiteit te organiseren voor ongeveer 100 studenten, meld je dan vooral aan! Wie weet ben jij degene die volgend jaar rond deze tijd ook trots terug kan kijken op een geslaagd Congres!

Controlling commissie

‘De perfecte commissie om meer te leren over het controllers beroep’. De Controlling commissie organiseert het jaarlijkse Controlling Symposium van PM. Afgelopen jaar een succesvolle editie met als sprekers de CFO van Exact en de CFO van Transavia en uitdagende workshops. De controlling commissie organiseerde voorheen alleen het Controlling Symposium maar tegenwoordig ook het controlling bedrijfsbezoek. Al vroeg in het jaar wordt er gezocht naar sprekers en een geschikte locatie voor het symposium. Daarnaast is het een uitdaging om controlling partijen te strikken om workshops te geven op het symposium. Will you be in control?

Inhouse commissie

Tweemaal per jaar organiseert de Inhouse commissie de Inhousedagen. Samen met een groep enthousiaste studenten wordt in oktober afgereisd naar Utrecht en in februari naar Amsterdam. Dit evenement geeft studenten de unieke kans om binnen te kijken bij potentiële werkgevers. Als commissie ben je tijdens het driedaagse verblijf onder andere verantwoordelijk voor het contact met de deelnemende kantoren, het hotel en het vervoer. De Inhouse commissie is groot noch klein en de afgelopen jaren een groot succes gebleken!

Kas commissie

Als lid van de Kascommissie oftewel de Kasco van PM is het je voornaamste taak om de boeken te controleren en de penningmeester te ondersteunen. In de regel kom je 4 keer per jaar met de twee andere commissieleden samen om terug te blikken op de afgelopen periode. Op deze manier draag je, samen met de penningmeester, er zorg voor dat PM een financieel sterke studievereniging blijft. Naast de formele taken van de commissie ben je natuurlijk volop actief bij de andere (informele) activiteiten van de vereniging.

MAK Symposium commissie

In deze commissie ga je met je mede MAK'erséénvan de mooiste dagen in de PM kalender organiseren. Accountantskantoren Middelgroot en Klein, zullen op jullie symposium zijn. Dit doe je allemaal zodat de PM leden kennis kunnen maken met de non-BIG4 kantoren. Je gaat veel leren en jezelf ontwikkelen en bovenal zul je veel gezelligheid, vriendschap en plezier ervaren met je mede-MAK'er's.

Redactie

Als lid van de redactie ben je verantwoordelijk voor het dynamisch magazine op de website van PM. Je werkt gedurende het jaar samen om leuke en interessante artikelen te produceren. Wat de invulling betreft heb je een heleboel vrijheid. Dat maakt het extra leuk. Door de commissie interviews en de (informele) activiteiten heb je ook genoeg contact met de rest van de vereniging. Het is heel geschikt voor mensen die nieuw zijn met commissie werk, maar ook voor mensen die al meer ervaring hebben is er een heleboel uit te halen!

Reis commissie

De Reis commissie is een relatief kleine commissie die elk jaar weer een leuke reis organiseert voor de leden van PM. Afgelopen jaar is de Liftwedstrijd georganiseerd en het jaar daarvoor een wintersport vakantie. De bestemming is dus elk jaar anders, en waar de reis naartoe gaat is aan de commissie! Daarnaast regel je het eten, het verblijf, vervoer en eventuele activiteiten. Na je hier een jaar op te hebben voorbereid, ben je verzekerd van een gezellige reis om nooit te vergeten!

Supportcommissie

Het karakter van de Support commissie kan worden omschreven als aanvullend en ondersteunend, maar desalniettemin is het van essentieel belang voor de vereniging. Middels verschillende activiteiten zal de commissie dit jaar haar functie als spil tussen de andere commissies en (nieuwe) leden vervullen.  Onder andere zullen wij iedere vrijdag (uitzonderingen: tentamenweek en vakanties) een koffie-uurtje organiseren waarbij ieder lid welkom is om te kennis te maken met de studievereniging en natuurlijk de leden. Daarnaast houdt de commissie zich bezig met het organiseren van een introductiediner voor nieuwe leden. Aanvullend zal de commissie de organisatie van verschillende activiteiten ondersteunen en zich richten op de promotie hiervan.