De tentamens zijn voorbij en de warme temperaturen bereiken Nederland. Kortom, de vakantie staat voor de deur! De hoogste tijd dus om terug te blikken op een aantal hoogtepunten van Studievereniging PM gedurende het collegejaar 2017/2018.

Het collegejaar begon traditiegetrouw met de inhamering van het 14e bestuur. De (actieve) leden kwamen bijeen in Het Heerenhuis en het nieuwe bestuur presenteerde haar beleid en de begroting. Hierbij was een primeur, namelijk de presentatie van de ‘nieuwe naam’ PM en het daarbij behorende logo. Snel hierna volgden de PM app en de vernieuwde website met het dynamische magazine. Niet werd het bestuur alleen ingehamerd, maar ook de commissies werden geïnstalleerd. Totaal hebben negen commissies zich dit jaar ingezet voor PM bij het organiseren van informele- en formele activiteiten.

Formele activiteiten

In oktober vond de Inhouse naar Utrecht plaats, waarbij de kantoren van PwC, BDO, KPMG, Baker Tilly Berk en HLB Blömer bezocht werden. Tijdens deze Inhousedagen werden inhoudelijke cases gemaakt, informele workshops gevolgd en veel gepraat met recruiters en werknemers om kennis te maken met de verschillende kantoren. In februari vond de Inhouse naar Amsterdam plaats, waarbij de kantoren van EY, Deloitte, Mazars en de Belastingdienst bezocht werden. Er kan worden teruggeblikt op drie intensieve, maar leerzame en gezellige dagen.

Naast deze formele dagen op locatie bij kantoren, waren er dit jaar natuurlijk ook formele dagen waarbij meerdere kantoren zich hebben verenigd. In december vond in het Noordleasestadion het MAK symposium plaats met als thema  ‘Stay alert, be future-proof!’. Door middel van verschillende activiteiten is er deze dag verteld over het werken bij een MKB-kantoor, de ontwikkelingen in de markt en de carrièremogelijkheden voor toekomstige accountants.

In maart vond in Hanzeplaza het Controlling Symposium plaats, waar de studenten middels het programma van deze dag in de gelegenheid worden gesteld om inzicht te krijgen in het vakgebied controlling en komen zij in contact met partijen uit het bedrijfsleven. De dag richtte zicht op het thema ‘Will you be in control?!’, gezien de verandering die gaande is in het beroep van de controller.

In april was het tijd voor de grootste PM-activiteit van het jaar, te weten het Congres. Een grote groep studenten reisde hiervoor af naar het Van der Valk Hotel in Hoogkerk voor de dag die in het teken stond van ‘Bot vs. Bad: Yesterday hackers were only human’. Een leerzame dag waarbij de studenten lezingen en TedTalks konden bijwonen, workshops konden volgen en  konden genieten van de goed verzorgde maaltijden.

Informele activiteiten

Het hele jaar door heeft de Activiteitencommissie diverse informele activiteiten georganiseerd. Als aftrap van het collegejaar zijn de actieve leden een weekend naar Schoonloo geweest voor een hoop gezelligheid, maar ook om elkaar te leren kennen. Na iedere tentamenperiode werd door hen de ATB georganiseerd. Daarnaast reisden de actieve leden als afsluiter in mei af naar Ameland om daar een weekend in Nes door te brengen.

De Reiscommissie heeft dit jaar een liftwedstrijd naar Gent georganiseerd. Een deelnemersgroep van 14 personen ging al liftend naar Gent, wat het ene duo makkelijker afging dan het andere. Het was een weekend met spellen, cultuur en uitgaan.

Bestuur

Al deze activiteiten konden niet georganiseerd worden zonder de commissies, waarvoor we hen erg dankbaar mogen zijn. Natuurlijk mogen we de personen niet vergeten die zich dit jaar het meest voor de vereniging hebben ingezet: het bestuur. Als overkoepelend orgaan hebben zij door hun inzet en aansturing dit jaar weer tot een succes weten te maken.

Afsluiting

We willen iedereen bedanken voor hun inzet gedurende dit jaar. Dit geldt voor actieve leden, niet-actieve leden, deelnemers, partners, bedrijven, de universiteit en natuurlijk het bestuur. We kijken uit naar een nieuw jaar waarin we opnieuw mogen genieten van de activiteiten en van elkaar, tot volgend jaar!