De groeten uit Langweer!

Een heel weekend in het teken van gezelligheid en leuke activiteiten. Voeg daar veel nieuwe gezichten aan toe en een stapel PM truien en je hebt een echt PM actieve leden introweekend. Benieuwd hoe dit weekend er uit zag? Lees dan vooral verder!

Een paar dagen voor vertrek kregen alle actieve leden de paklijst. Wat opviel was dat iedereen een wit of een zwart shirt moest meenemen. Voornamelijk omdat het volgende erbij werd vermeld: ‘Het shirt kan na het weekend niet meer gebruikt worden’. Dat belooft wat…

Het plan was om op vrijdagavond met het openbaar vervoer naar het Friese plaatsje Langweer af te reizen. Maar op het laatste moment bleken zoveel leden met de auto te gaan dat iedereen wel met iemand mee kon rijden. Mooi!, want dat scheelde toch al gauw zo’n twee uur reistijd. Eenmaal aangekomen in Langweer werd iedereen hartelijk ontvangen door de Activiteiten commissie, die het weekend overigens tot in de puntjes verzorgd hadden.

Met alle actieve leden op één plek werd de voormalige zeilschool in Langweer omgedoopt tot Huize PM. Nadat de PM truien waren uitgedeeld, kwamen de meegebrachte shirtjes op tafel. Deze werden voorzien van naam en nummer en waren nodig om het avondspel te spelen. Er werden teams gevormd om vervolgens verschillende spelletjes te spelen waarin punten konden worden verdiend zoals ’30 Seconds’ en ‘PM-memorie’. Tussen deze spelletjes door werd er getoeterd en moest er een rij worden gevormd waarin de shirtnummers op de juiste volgorde stonden. Iedereen bleek hier bijzonder goed in te zijn, want de meeste biertjes die klaar stonden voor degene die op de verkeerde plek in de rij stonden, zijn ongeopend gebleven.

Na een applaus voor het winnende team kon de borrel beginnen en kon er verder kennis gemaakt worden met alle nieuwe gezichten die aanwezig waren. In de grote eetzaal van het huis werd ruimte gemaakt voor een dansvloer waardoor de borrel langzaam veranderde in een feest met dansjes en drankjes.

De volgende ochtend was het erg rustig in Huize PM. Voor sommigen was het feest tot laat doorgegaan en dus moest er worden uitgeslapen. Rond het middaguur was iedereen weer aanspreekbaar en was het tijd om de corveetaken op te pakken. Gelukkig maken vele handen licht werk en was het huis binnen afzienbare tijd weer aan kant.

Daarna was het tijd voor het zaterdagmiddagprogramma. Verspreid over het pittoreske Langweer stonden teamopdrachten klaar waar om de snelste tijd werd gestreden. De opdrachten liepen uiteen van bierkrat lopen tot spijkerpoepen en van eieren overgooien tot snoephappen. De Activiteiten commissie had alles uit de kast getrokken om er een vermakelijke middag van te maken. Aan het eind van de middag verzamelde iedereen zich weer in het huis en werd wederom het winnende team bekend gemaakt.

Na het eten was er even een moment van ontspanning. Aan het begin van de avond werd met wisselende belangstelling naar de voetbal- en kickbokswedstrijden op televisie gekeken. Ondertussen werd ook druk nagepraat over de afgelopen twee dagen. Halverwege de avond werd iedereen weer verzocht het zwarte of witte shirt aan te trekken voor een heuse PM Quiz. Teams zwart en wit streden in een, op ‘’Ik hou van Holland/Jongens tegen de meisjes’’ geïnspireerde quiz, voor de winst. Team zwart won, nadat in de finale een niet nader te noemen bestuurslid het witte team op achterstand zette door op het verkeerde moment antwoorden voor te zeggen. Gefeliciteerd team zwart!

Na de quiz werd de avond voortgezet in de karaokebar van Langweer, waar de een de sterren van de hemel zong en de ander het hield bij dansen. Het was een prima afsluiting van een gezellig weekend!