Interview met de Inhouse commissie

Afgelopen oktober vonden de eerste Inhousedagen plaats in Utrecht. In februari is het tijd voor de tweede Inhousedagen, en deze keer in Amsterdam. Nieuwsgierig welke actieve leden er schuilgaan achter de organisatie van deze dagen? Lees dan gauw verder!

Voorstelrondje
De voorzitter, Sveva Stummel, is 23 jaar en is momenteel bezig met de master Accountancy en schrijft daarvoor haar scriptie bij PwC in Groningen. In de vrije tijd doet ze aan korfbal en daarnaast is reizen een van de grote hobby’s. Na het afronden van de master staat Azië op de planning, en dan via Hawaii en Cuba weer terug naar Nederland.

Renske Boerma vervult dit jaar de rol van secretaris binnen de commissie en is 20 jaar. Daarmee is ze de jongste van commissie en de enige die nog bezig is met de Bachelor, waarbij ze in het derde jaar zit. In het weekend reist ze altijd weer terug naar Uithuizen, een dorpje in het noorden van de provincie Groningen. Haar tijd gaat vaak op aan studeren, afspreken met vriendinnen, werken, Netflix kijken en vrijwilligerswerk.

Amar Suruliz, penningmeester van de commissie, is 22 jaar. Het Drentse Hoogeveen is vier jaar geleden al verlaten om in Groningen te gaan wonen. Ook Amar is bezig met de master Accountancy. In februari zal hij met zijn scriptie starten bij EY in Groningen. Zijn hobby's zijn voetballen en handballen.

De functie van bedrijfscontacten wordt vervuld door de 24-jarige Durk van der Leest. In februari gaat hij zijn scriptie stage lopen bij KPMG in Zwolle. Ook voetbalt Durk graag bij zijn club KHC in Kampen en is hij niet vies van een feestje.

Waarom hebben jullie gekozen voor deze commissie?
Bijna iedereen heeft wel een reden waarom er specifiek voor de Inhouse commissie is gekozen. Voor Sveva was het vooral dat de Inhousedagen alleen het eerste half jaar zijn, zodat zij daarna klaar is en op reis kan. Amar sluit zich hierbij aan, maar hij vindt het ook vooral het leukste evenement van PM. Durk daarentegen heeft niet specifiek voor deze commissie gekozen. Voor hem is het de eerste commissie en wist hij daarom ook niet precies wat hij ervan kon verwachten. Een gevalletje van ‘je kiest niet de commissie, maar de commissie kiest jou’. Renske heeft vorig jaar in de Redactie gezeten en vond dit een erg leuke commissie om mee te starten. Aan het einde van het commissie jaar merkte ze dat ze nieuwsgierig was geworden naar het organiseren van een formele activiteit. Zodoende is Renske in de Inhouse-commissie gekomen.

Gaan jullie dingen anders aanpakken dan bij Inhouse Utrecht?
In oktober vonden de eerste Inhousedagen plaats in Utrecht. Van 11 tot en met 13 februari vindt de tweede editie plaats, en dit keer in Amsterdam. De eerste keer heeft de commissie veel geleerd, dus de tweede keer worden de puntjes op de i gezet om het nog beter te maken. Er is altijd ruimte voor verbetering natuurlijk.

Wat hebben jullie geleerd van de commissie?
Renske
heeft door deze commissie kennis gemaakt met Photoshop en Indesign, en vindt het verrassend leuk om daar (nog) meer over te leren. Amar heeft leren korfballen en beter leren plannen doordat je met veel partijen tegelijkertijd moet samenwerken. Sveva heeft beter leren samenwerken en heeft op het gebied van communicatie ook veel geleerd. Voor Durk is het de eerste commissie, en hij heeft voornamelijk geleerd hoe het eraan toegaat in een commissie, om alert te zijn en gedetailleerd te werk te gaan.

Wat vinden jullie het leukste PM activiteit?
Zowel Sveva, Durk als Amar vinden de Inhousedagen het leukst. Als informeel activiteit vindt Durk de borrels het leukste. Renske vindt het Actieve Ledenweekend (ALW) het leukst.

Als je de loterij zou winnen, wat zou je dan met het geld doen?
Als Sveva de loterij wint gaat ze reizen en wil ze ergens een mooi grachtenpand kopen. Stoppen met werken zit er niet in, maar minder werken waarschijnlijk wel. Durk wil op vakantie gaan naar een ver land in Midden of Zuid-Amerika. En als het daar dan goed bevalt misschien wel emigreren. De kans is groot dat Amar een penthouse koopt in Utrecht. Daarbij hoort natuurlijk ook een mooie Audi. Ook Renske gaat reizen en een huis kopen. Ook gaat ze dineren bij toprestaurants en geld opzij zetten voor later.

Wat is jullie grootste blunder?
Renske
is tijdens een fietstocht van het werk naar huis de telefoon verloren, en heeft nog steeds geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren. Amar heeft een keer zijn rekenmachine vergeten mee te nemen naar een wiskunde tentamen. De te veel doorberekende fouten leverden geen voldoende op. Tijdens Sveva haar maandelijkse bezoekje bij de fietsenmaker wilde ze dit keer een nieuw spatbord, de fietsenmaker gaf een bepaalde prijs aan voor een standaard model. Sveva was bijna rechtsomkeert gegaan omdat ze niet op zoek was naar een nieuwe standaard, maar een nieuw spatbord. Ookal dacht Durk dat hij niet vaak een blunderde, toch liep hij volledig de paal omver bij een potje korfbal tijdens het mixtoernooi waar het grootste gedeelte van de commissie aanwezig was. Leuk feitje: we zijn tweede geworden.

Waar zie je jezelf over 5 jaar?
Sveva
hoopt al goed op weg te zijn met het behalen van de RA-titel. In welke stad haar eigen appartement zal staan is nog niet zeker. Misschien in Groningen, maar misschien ook wel in Zwolle of Utrecht. Ook Durk ziet zichzelf op weg naar de RA-titel, al werkende bij een Big Four kantoor. Hij ziet zichzelf dan nog wel voetballen, alleen wel op een lager pitje. Renske wil ook voor de RA-titel gaan, maar weet nog niet in welke stad dat zal zijn. Misschien wordt Groningen hiervoor wel verlaten. Amar ziet zichzelf wel als senior manager bij een Big Four in Utrecht terwijl hij hier ook op zichzelf woont. Daarnaast zou eens per maand een weekend op vakantie niet verkeerd zijn.

Beschrijf je commissiegenoot in 3 woorden.
Sveva:
vertrouwelijk, grappig en spraakberichten.
Renske: lief, rustig en behulpzaam.
Amar: talenknobbel, nieuwsgierig en direct.
Durk: zorgzaam, gezellig en sportief.

Waarom zou iedereen mee moeten gaan met de Inhouse Amsterdam?
De Inhouse is een perfecte mogelijkheid om in contact te komen met je potentiële werkgever. Voor studenten is het belangrijk om in contact te komen met Accountancy kantoren en deze beter te leren kennen, zodat je de beste keuze kan maken voor welke bedrijf en in welke stad je wilt gaan werken. Verder kan je tijdens deze dagen medestudenten beter leren kennen, zowel bij de formele én informele activiteiten. Voor dit alles, inclusief twee hotelovernachtingen, betaal je maar 15 euro. Geen geld dus!

Heb je je nog niet aangemeld voor deze leuke en leerzame dagen? Schrijf je hier dan snel in, want het aantal plekken is beperkt!