Een geslaagd weekend op Ameland!

Tijdens het weekend van 10, 11 en 12 mei was het weer zo ver: het jaarlijkse Actieve Ledenweekend van PM stond weer op het programma. Na een jaar hard werken om alle fantastische activiteiten van PM te organiseren, was dit een welverdiend weekend voor de actieve leden van afgelopen jaar!

Het begon allemaal op de vrijdag. Rond kwart over 5 werd iedereen verwacht op het station van Groningen. Nadat alle neuzen geteld waren, werd koers gezet naar het prachtige Ameland. Dit prachtige eiland kon niet zomaar bereikt worden: na een lange reis door het idyllische Friese landschap werd de boot van 20:00 genomen richting Ameland. Zonder vertraging en met een goed humeur kwam iedereen rond 21:00 aan bij de vertrouwde groepsaccommodatie De Molenhof. Veel tijd om bij te komen van de lange reis was er niet, want al gauw stond de eerste activiteit op het programma: een zelfgemaakte pubquiz! Met verschillende rondes, waaronder een speciale PM-ronde, werd de kennis van de actieve leden eens flink getest. Wist jij bijvoorbeeld dat de volledige naam van PM “Pro Memorie Studiosorum Nostri Temporis” luidt? Of dat PM al ruim 65 bestuursleden heeft gekend?

Na de pubquiz was het tijd om eens een bezoekje te brengen aan danscafé De Lichtboei in het pittoreske Nes. Deze prachtige locatie lag op maar een paar minuutjes lopen van de verblijfplaats. Perfect! Na een avond vol dansen en zingen onder leiding van de enige echte DJ Gerlof was de eerste dag van ons verblijf alweer ten einde.

De volgende dag was er even de tijd om rustig op adem te komen. Heerlijke broodjes ei en goed gebakken pantosti’s vormden de hoofdbezigheid van de eerste ochtend. In de loop van de middag, na een ontnuchterend potje volleybal op het grasveldje naast het verblijf was het tijd voor de middagactiviteit. De activiteitencommissie had voor ons een Crazy 88 op het programma staan. Van een foto met een kale man tot het doen van 20 push-ups, niks was te gek vandaag. Nadat alle teams een aantal opdrachten hadden uitgevoerd, was er ook wel wat tijd over om wat van het mooie weer te genieten, een terrasje pakken is natuurlijk nooit verkeerd.

Na de Crazy 88 was het tijd voor de jaarlijkse kandi-duik; een nat pak voor het kersverse kandidaatsbestuur. Hierna was het tijd om eens een hapje te gaan eten. Met het mooie weer was er natuurlijk maar één mogelijk: een barbecue. Samen met lekkere broodjes en frisse salades werden de bratwursten en hamburger opgediend. Heerlijk!

Toen was het alweer tijd voor de avondactiviteit op zaterdag: niks minder dan een echte biercantus stond op het programma. Verschillende liederen werden uit volle borst gezongen en tussendoor werden er natuurlijk de nodige gele rakkers genuttigd: Prosit Praeses, Prosit Schachtenmeesteres, Prosit PM, Ad Fundum! Hierna was het alweer tijd om de tweede kroeg van het weekend onveilig te maken. De Swinging Mill was het doelwit voor deze avond. Een gezellige tent die iets meer het echte danceclub gevoel gaf dan de avond ervoor.

Op zondagochtend was er geen tijd om even rustig wakker te worden, er moest gepoetst worden, want om half 1 stond de taxi al klaar in de straat om ons weer naar de boot te brengen, waar er na de terugreis een einde kwam aan een wederom geslaagd ALW.

De Redactie heeft genoten van het ALW en wil de Activiteiten Commissie dan ook heel erg bedanken voor het hele weekend inclusief de geslaagde activiteiten. We hopen iedereen dit studiejaar nog te zien op het door de Activiteitencommissie georganiseerde Eindfeest dat vanavond plaatsvindt vanaf 22:00 in de Tapperij met het thema ‘CEO’s in de Soos’!