Een actief lidmaatschap bij PM is niet alleen erg leerzaam, maar ook nog eens heel gezellig. Het bekleden van een functie binnen een van onze commissies zorgt ervoor dat jij je kan ontwikkelen op zowel sociaal als professioneel vlak. Onderstaand vind je de commissies en een korte omschrijving hiervan. Solliciteren voor deze commissies is voor alle studenten Accountancy & Controlling uit alle jaarlagen mogelijk.

Op deze pagina vind je meer informatie over de commissies bij PM. Dit jaar hebben we de volgende commissies:

• Accountancy commissie
  • Activiteiten commissie
  • Congres commissie
  • Controlling commissie
  • Inhouse commissie
  • Kascontrole commissie
  • Media commissie
  • Reis commissie

Accountancy commissie

Het Accountancy Symposium is een evenement waar middelgrote accountantskantoren naar Groningen komen om in contact te komen met de Accountancy & Controlling studenten van de RuG. Tijdens deze dag staat er een actueel thema centraal, welke jij en je commissiegenoten bedacht hebben. Het thema wordt belicht middels workshops en lezingen, maar ook hier kun je op een informele manier in contact komen met de deelnemende bedrijven middels de lunch, borrel en diner.

Activiteiten commissie

In deze commissie organiseer je met vijf andere studiegenoten gedurende het jaar verschillenden activiteiten. In september gaan jullie van start met de Welkomstactiviteit voor nieuwe leden, gevolgd door het Introductieweekend waar alle actieve leden elkaar leren kennen. Gedurende het jaar verzorgen jullie drie Aftertentamenborrels en het Eindfeest. Aan het einde van het studiejaar organiseren jullie als bedankje voor alle actieve leden voor hun inzet bij PM het Actieve Ledenweekend. De Activiteiten commissie is een informele commissie die de mogelijkheid biedt om op een leuke en gezellige manier in contact te komen met je medestudenten.

• Organisatie (3x)

Congres commissie

De Congres commissie organiseert het jaarlijkse PM Congres. Dit is de grootste activiteit van de vereniging. Samen met vijf andere actieve leden zet je een prachtig evenement neer waar studenten in contact kunnen komen met de grote accountantskantoren en interessante controllingpartijen. Jij en je commissiegenoten zijn hierbij onder andere verantwoordelijk voor de locatie, de sprekers, deelnemende bedrijven en de promotie van het Congres.

Controlling Symposium commissie

Het Controlling Symposium heeft dezelfde opzet als het Accountancy Symposium, alleen zijn hier alleen controlling gerelateerde partijen aanwezig. Afgelopen jaren zijn grote bedrijven zoals KLM en PostNL aanwezig geweest op dit Symposium. Aan de commissie de uitdaging om hier weer een aantal mooie bedrijven aan toe te voegen en het vakgebied controlling beter in kaart te brengen.

Inhouse commissie

Driemaal per studiejaar organiseert deze commissie de Inhousedagen, welke plaatsvinden in oktober, december en februari. Met een groep studenten ontdek je de deelnemende kantoren en kom je in contact met je potentiele werkgever. In oktober en december zal er een bezoek worden gebracht aan kantoren in Groningen. In februari reizen we af naar Amsterdam. Gedurende twee dagen werk je intensief aan cases om je kennis over accountancy & controlling te verbreden. Ook is er -  middels lunches, borrels en diners - de mogelijkheid om op een informele manier in contact te komen met de deelnemende kantoren.

Kascontrole commissie

De Kascontrole commissie is verantwoordelijk voor de controle op het financiële reilen en zeilen van studievereniging PM. Met z’n drieën gaan jullie de penningmeester van het bestuur controleren en adviseren over de financiële voortgang van de vereniging.

• Algemeen lid (4x)

Media commissie

Gedurende het jaar plaatst de redactie elke week een artikel in het PM Magazine. Dit Magazine wordt gelezen door leden, alumnileden, kantoren en personen uit het bedrijfsleven. In het verleden zijn al verschillende grote namen geïnterviewd door de Redactie. Naast de grote interviews zijn er ook altijd de commissie interviews en is er de ruimte voor jou en je commissiegenoten om nieuwe rubrieken toe te voegen in het Magazine.

• Redacteur
  • Fotograaf
  • Vlogger
  • Editor

Reis commissie

Ook dit jaar zal er weer met een groep PM'ers worden afgereisd naar een nader te bepalen locatie, georganiseerd door de Reis commissie. In deze commissie ben je samen met je commissiegenoten verantwoordelijk voor het organiseren van een meerdaagse activiteit. Samen ben je verantwoordelijk voor het neerzetten van een onvergetelijke activiteit.

• Organisatie (2x)